blogy logo
login PRIHLÁS SA
BLOG spacejunker
ČLÁNKY
GALÉRIE
DISKUSIE
SLEDOVAŤ BLOG
Vitajte na mojom blogu
Spacejunker



V zajatí mamonu
pridal Spacejunker 15.10. 2005 o 21:25

Chvíľková eufória. Každým ďalším momentom sme bližšie k veci, po ktorej tak prahneme. Ten pocit, sa začína pomaly vytrácať, keď ju držíme v rukách. Artefakt stráca na váhe a nadšenie sa pomaly stráca. Zabúdame. Je absolútne jedno, či je to certifikát, vysvedčenie, hra, nový kus hardvéru. Ak je už vo vašom vlastníctve, záujem o ňu opadáva, až sa na ňu zabúda. Bežná rutina a na obzore sa objavuje nový objekt nášho záujmu. Smutné, bohužiaľ pravdivé.

Pri nedávnom, ľahkom upratovaní vlastného archívu som narazil na ozajstné skvosty hernej histórie. Okamžite ma prepadla nostalgia pri pohľade na rozprávkové RPG Lands of Lore, chladný Stonekeep, adventúru zaoberajúcu sa problémom Y2K Of Light and Darkness, Lovecraftom inšpirovaný Prisoner of Ice či skutočne desivý Shadow of Comet. Pozornejší pohľad na zaprášené krabičky so striebornými kotúčmi odhalil ďalšie zabudnuté a pritom krásne veci: Blade Runner, Omikron: Nomad Soul, the Ring. A vtedy mi to došlo. „Veď ja som polovicu z tých vecí ani nedohral do konca!“ Elk Moon Murder, Operation Flashpoint: Resistance, Arx Fatalis, Dame was Loaded... Krásne a pritom temer nedotknuté. Kedy sa k vám lásky moje vrátim?

Odpoveď na túto otázku poznám, ale bojím sa ju priznať. Je pesimistická a krátka: „Nikdy!“ Hreje ma pri srdci vlastnenie toho množstva úžasných vecí a neviem s tým prestať. Najnovší prírastok nesie názov Wizardry 8 a bol zaradený do poradovníka. Čakatelia sa rozrastajú, namiesto toho, aby ich rady redli. Syndrómom honby za klenotami nie som našťastie postihnutý iba ja. Pred niekoľkými mesiacmi tento problém rozoberala redakcia serveru eurogamer.net a táto téma je stále horúca v rozhovoroch s ľuďmi zainteresovanými v hernej oblasti.

Ľudia, my sa k tým hrám už nikdy nevrátime! Závidím tým, ktorí si jednoducho pustia hru a vychutnávajú si ju plnými dúškami, netlačí ich absolútne nič. Nepoznajú deadline. Termíny sú pre nich nič nehovoriaci pojem. Jednoducho nasávajú atmosféru, od strhnutia igelitovej fólie z obalu, až po záverečné titulky. Nám, mamonárom zostáva iba ten krásny pocit z vyzliekania, poláskania krabice, vedomia, že tá hra skončila v našom náručí a sladkého snívania o tom, že možno raz sa k nej vrátime.

Keď si tento môj problém teraz rozoberám v hlave, ešte stále túžim po staručkom stroji, ktorý si vlastnoručne poskladám z archaických komponentov. Postačí malý výkon, aby utiahol klasické dungeony a pustím sa do mydlenia potvor v Stonekeep a v Lands of Lore. Znovu sa prejdem po známych miestach a zvediem súboje so záverečnými bossmi, ktorých som porazil nespočetne krát. Tá idea ešte stále vo mne drieme a verím, že sa RAZ k nim vrátim, že si zahrám klasiku najklasikatejšiu Magic Carpet. Aspoň na pár chvíľ sa vteliť do tela kúzelníka a vypáliť zopár meteorov na Wyverna! Čo by som za to dal!

Vráťme sa však do reality a postavme sa pevnými nohami na zem. Dupnem si a v tom sa objavuje človek a ten povie, že dnešná generácia herných systémov mu stačí a končí. Končí s tými krásnymi hračkami, pritom si bude spokojne hrať hry, nakúpené pred niekoľkými mesiacmi. Sfúkne prach, opráši médiá a pustí sa do tých zásob. Kôpky sa budú míňať a vráti sa späť do kolotoča o dve generácie. Premyslené riešenie a zdá sa, že jediné. Ale čo s tými novými kúskami? Necháme ich len tak? Závidím redaktorovi a pevne verím, že sa mu jeho plán podarí zrealizovať. Ja si to však dovoliť nemôžem.

Moje nazhromaždené lásky čaká krutá selekcia a čoraz väčšie a pozornejšie vyberanie čaká prichádzajúcu vlnu. Ak chce človek zostať na kolotoči a pritom si rozširovať obzory, musí sa sakramentsky držať, lebo je z kola von. Odohrať všetky hry? Nezmysel. Za prvé je nemožné pozrieť sa na každú z toho množstva a za druhé sily jedného človeka na to nestačia. Ak vypustí handheldy, menej podporované platformy, tak mu zabijú kus života, nehovoriac o tom, že sa uzatvorí pred vonkajším svetom. Je to síce krásne, ale človek potrebuje aj inú formu interakcie. Takú, kde niet inventárov... Zastaviť sa a selektovať, ešte stále máme možnosť výbery. My mamonári budeme radšej ďalej zbierať.

Článok bol pôvodne publikovaný na serveri GAMES.



Prístupov 1445
Kvalita článku
hlasov 0

PRÍSPEVKY
SLEDUJETE
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Prihláste sa, alebo použite facebook login facebook login
ĎALŠIE ČLÁNKY V BLOGU
Rolling Stones - A Bigger Band Tour
[ 3.8.2007] (príspevkov 0)
Pohoda 2007
[ 25.7.2007] (príspevkov 2)
Farby Rumunska
[ 25.7.2007] (príspevkov 0)
Placebo na Hodokvase
[ 25.7.2007] (príspevkov 2)
Sector Event 07
[ 29.6.2007] (príspevkov 4)
Hintertux - apríl 07
[ 27.6.2007] (príspevkov 3)
Chopok Juh 02/07
[ 12.5.2007] (príspevkov 0)
Zahájenie zimnej sezóny 06/07
[ 12.5.2007] (príspevkov 0)
Nesmrteľný tieň herného biznisu
[ 12.5.2007] (príspevkov 5)
Rozdiel medzi legálnou a pirátskou verzi...
[ 12.5.2007] (príspevkov 17)